Shop by Sorthe
0,-
Lukk
Handlekurven er tom

Subtotal: 0,-

Salgsbetingelser

 

Nettstedet www.shopbysorthe.no eies, driftes og vedlikeholdes av Piaf Modeller Synnøve A. Sorthe (org.nr 971368438).
I markedsføring på denne nettsiden brukes navnet SHOP by SORTHE.
Vennligst les gjennom våre vilkår for handel hos SHOP by SORTHE. Ved kjøp av produkter har du samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser.

 

Adresseendring
Du velger selv leveringsadresse når du legger inn ordren. Vi sender alle pakker til leveringsadressen som er lagret på ordren når vi registrerer din innbetaling.

 

Vareinformasjon
Vi gjør hele tiden sitt beste for å gi deg korrekte produktopplysninger. Vi tar likevel forbehold om feilaktig produktbeskrivelse.

 

Priser
Alle priser vises inklusive moms og i norske kroner. Vi tar forbehold om trykkfeil, samt at noen varer kan være utsolgt.
Vi forbeholder oss retten til å endre prisene på nettstedet uten varsel.
Prisen som er aktuell når varen bestilles, er den prisen som gjelder, uansett om prisen går opp eller ned senere.

 

Tilbud
Tilbud gjelder i en gitt tidsperiode og så langt lageret rekker. 

 

Betaling
Betales på forhånd med Vipps eller Klarna.

 

Frakt
Hos VIP jentekvelder er det gratis frakt for handel over kr. 750, eller som oppgitt på nettsiden. Alle pakker sendes med Posten Norge AS.

 

Levering
SHOP by SORTHE har forsendelser til hele Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Leveringstiden varierer for det enkelte produkt, men ligger vanligvis mellom 1 og 3 virkedager etter registrert innbetaling. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner. 

Mindre pakker leveres normalt direkte i din postkasse. Dersom postkassen din er full eller pakken er for stor til å få plass, må den hentes på ditt postkontor eller post i butikk. Du vil i så fall få tilsendt henteseddel.

SHOP by SORTHE er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke. Posten returner etter sitt system uavhentede pakker etter 14 dager.
For pakker som ikke blir hentet forbeholder vi oss retten til å debitere en avgift på 200,- for de kostnader som ekspederingen har påført oss. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten.
Dersom du ber Posten om å returnere varen, samt at du på forhånd melder fra til oss om at du benytter deg av angreretten innen fristen, skal du bare betale for returkostnaden.

 

Transportskade
Hvis pakken er skadd under transporten er det fint om du kontakter oss snarest slik at vi kan ta dette opp med vår transportør.

 

Reklamasjon 
Alle henvendelser som gjelder reklamasjon, skade på varer, feil ved leveransen eller angrerett, skal rettes skriftlig gjennom å sende en e-post til s.a.s@live.no

Du får da svar fra kundeservice snarest mulig. Ikke send tilbake varer før du har fått beskjed om dette, på denne måten unngår vi misforståelser og/eller unødvendige returkostnader.

 

Angrerett og angrefrist – generell informasjon
Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrerettloven og varen og angrerettskjema er mottatt.
Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig og vi anmoder om bruk av angrerettskjema. Vi ber deg sende dette skjemaet til vår kundeserviceavdeling på s.a.s@live.no

Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom du beholder varen kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake.

Hvis du benytter deg av angreretten innen fristen skal du ha tilbake det du har betalt for varen. Varen skal sendes tilbake til selger før oppgjør finner sted. Returkostnader må du dekke selv, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig. Frakt for sending av varen fra Shop by Sorthe til kunden blir ikke kreditert.

Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen.

 

Reklamasjon – generell informasjon
Hvis det oppdages en feil eller mangel må du som kunde innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen gi oss skriftlig melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok produktet. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre er fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

En mangel som viser seg innen seks måneder etter at du overtok risikoen for produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.
Dersom det foreligger en mangel ved produktet, og du har reklamert innen de nevnte fristene, kan du gjøre gjeldende følgende:

  • Under visse forutsetninger velge mellom retting og omlevering
  • Kreve heving av kjøp dersom mangelen ikke er uvesentlig

Dersom vår retting eller omlevering vil medføre at du i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke produktet har du under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for vår regning. Som hovedregel har vi ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.

Har du ytterligere spørsmål om angrerett, angrefrist eller reklamasjoner kan du kontakte oss på s.a.s@live.no

 

Verneting
Ved en eventuell tvist aksepterer begge parter Oslo som verneting. Dette iht. Tvisteloven § 4-6 – Avtalt verneting.

Trykk Enter for å søke eller Esc for å lukke